Ta nästa steg




Som jag skrivit tidigare ska jag lämna Lund för Göteborg i början på februari nästa år. Där väntar en praktikplats, ny lägenhet och världens bäste Erik. Det är mycket med flytten som jag ser fram mot. Tänk bara att äntligen få flytta ihop med pojkvännen sedan snart fem år tillbaka. Vi ska flytta in i en helt nybyggd lägenhet och inreda den ihop, precis så som vi vill ha det. Jag kommer även att få praktisera det jag utbildat mig till i snart två år. Det finns så mycket som är så bra, men också mycket som känns jobbigt och svårt.

Det är svårt att man ska skiljas från vänner som flyttat in i ens hjärta och jobbigt att lämna en stad som skänkt mig så mycket glädje. Läskigt att flytta ihop sin kärlek, tänk om han inte står ut med mig i koncentrerad form? Det känns spännande och skrämmande samtidigt, men det är väl så det ska vara? Man ska lämna festen när den är som bäst och den här festen var bara förfesten. Jag har fortfarande den stora festen framför mig och vännerna från förfesten ska med på festen. När jag ser på saken på det sättet känns det lite enklare.

Att ta nästa steg är vemodigt men även underbart och spännande. Inget är svart eller vitt, börjar förstå det så smått nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0