Julkänsla?




Att det till helgen är advent känns ganska avlägset. Här i skåneland visar termometern sju plusgrader och istället för snö i luften är det dimma. Vintern känns ganska avlägsen och hösten desto mer närvarande. Det behövs lite mer frost och kyla för att komma i den rätta adventsstämningen. Å andra sidan kanske vintern kommer att kännas kortare när hösten dröjer sig kvar länge.

Den här veckan bjuder på både klädbytardag och adventsmys med vännerna. Ska även en sväng till Göteborg för att fira min fina gudmor ihop med mamma. Nya kursen är än så länge bara på uppstart vilket innebär att det är lugnt på den fronten, skönt!

Nu ska jag ta mig för att leta kruka till min julstjärna (blomman), kanske infaller sig julkänslan om en sådan kommer på plats?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0