Att vara uppvärmd












Sent i måndags anlände vi till Landvetter flygplats efter en långhelg i underbara Rom där familjen på 11 personer firade fina mamma som fyllde 60 år. Det var verkligen en välbehövlig resa. Innan vi åkte hade det varit en intensiv period med mycket i skolan. Det som slukade tid och framför allt energi var ett grupparbete där själva uppgiften i sig  egentligen inte var särskilt övermäktigt men gruppen fungerade inte och det berodde på en person främst. Underligt hur en person kan påverka en grupp så mycket. För det gjorde denna person verkligen. Så efter att ha äntligen fått ihop ett arbete att lämna in och fått opponering på det så bagav jag mig till Rom. Det var så skönt att bara strosa omkring, titta på allt vackert och andas. Den varma solen var inte dum den heller. Gud var skönt att få gå med bara ben i bara några dagar. Dom behövde luftas!

Så nu har vi börjat på en ny kurs som bara ska vara i tre veckor. Sedan väntar tenta. Detta innebär att jag måste ligga i fas med läsningen vilket inte alltid är min starka sida. Försöker att njuta så mycket som möjligt av Lund och att plugga denna terminen. Nästa termin blir det praktik och Göteborg. Inga sovmornar på vardagarna inte, hur ska det gå? Men som sagt känner jag mig lite mer återhämtad nu och hoppas att jag ska klara framtida grupparbete bättre. Det är ju så dumt och onödigt att låta sig bli så påverkad och arg på en person som inte sköter sig i gruppen. Det blir dubbelt dumt.

Som bilderna visar, Rom är och var underbart! Åk dit om du inte varit där och om du varit där, åk dit igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0