Äntligen över



Gick upp i ottan idag för att skriva tenta. Äntligen skulle denna kraftansträngning ge sin sista suck för att sedan utmynna i en allmän go känsla av välbefinnande och lättnad. Att plugga till en tenta eller "att ha tentaperiod" som man ska säga om man är fullfjädrad student är verkligen ansträngande. All tid spenderas i bibliotekets tysta lässal där man försöker att trycka in kunskap. Inte särskilt inspirerande som ni förstår. Ibland måste man bara smyga ut och dansa konstigt och lägga ett asgarv i korridoren för att få lite färg på tillvaron. Ja, herregud det så tråkigt!

Så då kan man ju undra lite hur det gick för mig idag när jag skrev den där sabla tentan och jag måste säga att det gick okej. En del saker kände jag mig osäker på och skrev massa blaj om anknytning, teorier och faser. Gud vet om det blev rätt. Kanske klarade jag, kanske inte. Egentligen spelar det ingen roll idag, för huvudsaken är att det är gjort! Lättnaden är stor och det känns som jag gjort en helhjärtat försök oavsett utgång!

Snart kommer Erik rulla in till Lunds station med tåget från Göteborg. Ett tåg som det här paret är mycket bekanta med. Så ska vi äta lite god mat och titta varandra djupt in i ögonen för att sedan gå vidare till vännerna och dricka lite vin och öl. Jag hoppas att det kommer bjudas på dans också. Jag längtar efter att dans fult och konstigt på ett dansgolv, det är ganska roligt och väldigt behövligt efter att ha varit ambiös student instängd i tyst sal i över en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0