Älskade lycka



Såhär glad och lycklig känner jag mig idag. Idag är det en bra dag! Som så många andra såklart. Idag var jag hos en familj där jag ska passa barn som extrajobb och dom vara alla så goa! Jag kände mig så välkommen. Hade mycket tid att sitta och läsa i skolan också, existensiell psykologi, vilket gjorde att jag nu känner mig mer i fas. Men det allra bästa är att imorgon kommer finaste Alexandra och förgyller Lund och min helg.

Alexandra och jag har varit kompisar sedan sjätte klass. Där ingick vi båda i ett underbart och knasigt tjejgäng på 6 flickor. Vi gick i samma klass och upplevde allt det där man ska uppleva på högstadiet ihop. Hon var med på första fyllan, min första dejt med min första pojkvän, när jag fick mina första betyg, när mina föräldrar skildes och jag var allmänt pubertetig. Sedan valde vi båda samma gymnasie och gick i samma klass även där. Vi var ett par som höll ihop i vått i torrt. Sen tog vi studenten och började jobba. Vi umgicks ihop med våra pojkvänner och njöt av att vara "fria".

Något år efter studenten började kontakten dö ut. Alexandra började på Chalmers. Gick med i Chalmerssekten och blev självklart uppslukad av corteger, nollning, aspning och allt vad det heter. Jag förstår henne såklart. Vi behövde nog en paus. Göra slut för att hitta tillbaka till varandra. Så i början på den här sommaren träffades vi efter inte ha haft i princip någon kontakt på 2 år. Herregud vad mycket vi hade att prata om och det var så kul att få träffa varandra! Så nu är vi ihop igen, har hittat tillbaka till varandra och imorgon kommer hon hit! Det kommer att bli en fest i dagarna tre.

Jag älskar mina vänner. Jag har valt ut dom bästa som gör mig lycklig och får mig att må bra. Dom andra finns ingen anledning att slösa energi på. Ni är dom bästa!

Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Så härligt att läsa!

2011-11-18 @ 09:13:53
URL: http://www.attvaranagonsfru.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0